Néhány hónapja felfedeztem egy francia honlapot, az Obiwine-t, amely egyedülálló módon filmes riportokon keresztül mutat be egy-egy borrégiót, terroir-t vagy termelőt. Az oldal szerkesztői nem csak egy vlog-ot (értsd: video log-ot) hoztak létre: saját honlapjuk fejlesztése mellett videoklippeket vagy riportokat forgatnak olyan megrendelők számára, akik promociós anyagokat kívánnak létrehozni borászatuk népszerűsítésére.
A készítők szerint a honlap elsődleges célja a tájékoztatás: borfogyasztók és a borász szakma iránt érdeklődők számára kívánnak ismereteket átadni. A tevékenységüket nem csak franciaországra fókuszálják: a legfrissebb riportjukat Tokajban, a Disznókő Pincészet birtokán forgatták.
A fenti felvételen Mészáros László, a Disznókő Pincészet igazgatója vezeti körbe a stábot a birtokon. Egy váltás után vertikális kóstolónak lehetünk tanúi, melyen a pincészet kiemelt öt és hat puttonyos aszú borai kerülnek bemutatásra 2007-től 1993-ig visszamenően. Lezárásképpen a birtokigazgató egy pincelátogatásra, majd egy borvacsorára hívja a külföldi vendégeket.
A riportban a francia AXA Millésimes által 1992-ben megvásárolt Disznókő Pincészet vezetője látható rutinnal mutatja be franciául az aszúbor készítés hagyományát és beszél a történelmi kontextusról, amely Tokajt nemzetközileg híressé tette a 17-18. században.
A rövidfilm további érdekességét a tokaji édesborokhoz javasolt ételpárosítások jelentik, nevezetesen a szárnyasok (és közülük is a vadak), az ázsiai fűszeres ételek és a disznócsülök (Disznókővel, hehe) ajánlása, melyek a sós és az édes ízek házasítására vonatkozó kísérletek figyelemre méltó eredményei.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.